dinsdag 15 juli 2008

Aanpassingen.... Updates...


In de achter liggende jaren zijn er enige veranderingen (updates?) toegevoegd aan de Brompton. Van origine is het een T6, d.w.z. met spatborden, bagagedrager en verlichting en zes versnellingen.

Er is er door Bikeshop Amersfoort een in hoogte verstelbaar stuur op gezet. Ik kan nu laag als een wielrenner, maar ook sjiek rechtop als een echte gentleman toeren op mijn Brompton.

De versnelling heb ik aangepast door de tandwielen te verwisselen met de Highpath wide gear sprockets. Voor de leken, de lagere versnelling is nog lager en de hogere nu nog hoger. Origineel van 40 tot 87 inch nu is dat veranderd in 34 tot 94 inch. Dus de bergen in en op het vlakke akelig snel (als de benen het willen).

De vouwpedaal is opgeofferd aan het gemak van de inklikpedalen. Maar omdat er ook boodschappen mee gedaan worden is de andere kant van deze Shimano PD-A530 pedalen geschikt voor gewone schoenen.

Voor een betere grip zijn de handvaten vervangen door Ergon grips met piepkleine bar ends.

Maar het mooist van alles is het zadel. Het is een RiDo zadel. Hier zit ik bijna pijnloos op, ook na een lange rit.
Er komt een nieuw zadel van RiDo, en natuurlijk wil ik dat ook wel hebben...

De spatborden hebben bij een valpartij een totaal andere vorm gekregen, dus die heb ik er af gehaald. Wilde nieuwe bestellen, maar misschien vind ik dit ook wel mooi. Denk er dus nog even over na. Voor het gewicht hoef je het in ieder geval niet te laten, die dingen wegen bijna helemaal niets.
Nu vallen de Schwalbe Marathon banden misschien iets meer op...